Sunday, 12 April 2009

Tugas Baru, Tanggungjawab Baru?

Pada tanggal 2 April 2009, sehari selepas hari ulang tahun suami tercinta, ketika aku sedang tekun bermesyuarat pembinaan kurikulum Pendidikan Moral Asli/Penan, aku menerima panggilan telefon dari JPN Terengganu, mengarahkan aku hadir ke sana pada Ahad 5 April 2009..


Secara rasminya aku menerima SURAT TAWARAN KENAIKAN PANGKAT di PPD Kemaman..


Pada 06 April 209, aku mula melapor diri di JPN Terengganu, kemudian PPD Setiu, dan pada hari yang sama ke SK Bari, Merang, Setiu, Terengganu.. Pemimpin premis ini....


sebagai......


mimpikah aku.. Ini pejabat baruku... Pejabat Guru Besar SK Bari, Merang, Setiu..

Hiasan dinding yang ditinggalkan. Mungkinkah akan ada

perubahan.....


Tanggungjawab yang lebih berat dan mencabar..

Alhamdulillah, syukur kepadaMu Ya Allah... Berilah aku kekuatan untuk memulakan tugas aku di sini.....


Penginapan baruku..

Kuarters Guru SMK Elit Lembah Bidong...


To be continued.......

15 comments:

Ayasu Kuro-Obi said...

TAHNIAH. SEMAKIN JAUH PULAK. WE'LL WAIT FOR YOUR RETURN. HOPEFULLY.

kueh bakar said...

tahniah cikgu! bila mahu belanja saye makan?

ima said...

tahniah!!!diatas kenaikan pangkat,moga bekerja dengan lebih kuat dan penuh semangat...tahniah sekali lagi.

ima said...
This comment has been removed by the author.
ain said...

Tahniah cikgu..semoga lebih berjaya di sekolah baru.

Cahaya Mata Kemuliaan Agama said...

jadi sayu plok baca enrty kenaikan pangkat ummi ni..tahniah ye ummi. Selamat bergelar guru besar dan selamat memimpin ditempat baru..

2beranak memulakan tugas ditempat baru hari ni ;)

mesti anak2 rindu ummi......

Cahaya Mata Kemuliaan Agama said...

jadi sayu plok baca enrty kenaikan pangkat ummi ni..tahniah ye ummi. Selamat bergelar guru besar dan selamat memimpin ditempat baru..

2beranak memulakan tugas ditempat baru hari ni ;)

mesti anak2 rindu ummi......

SHARIFAH ASIAH said...

master - TQ. 8/August/2009, i balik lah nanti.doa jelah.. ha ha..
kb - nak makan apa, mai pi jalan kat merang..
ima and ain - tq.rezeki. saya pun tak sangka dipromote begini awal.Suami dah restu, pergi jelah
kak ain - jangan nangis kak ain. Bila dah kerja nanti, kak ain pun akan merasa juga cabaran-cabaran sebegini. Rezeki harimau orang panggil. Dapat banyak sekali gus.. tapi penat kak ain, urus diri, pi jasin urus alyaa, nak serah anak kat masyarakat ni bukan senang and then urus family yang akan ditinggalkan. Marsya tak ikut. dok dengan abah. dia tak nak sekolah bari, dia nak sekolah baru je..

GigiPalsu said...

Bangun Semua !
Selamat Pagi Cikgu...

ehh Cikgu Besar... Tahniah Cikgu
Semoga segala urusan dipermudahkan oleh Allah swt.

Jie said...

Tahniah Kak Pah!Alhamdulillah.

Kniedaz said...

Tahniah cikgu
teruskan mendidik & membimbing anak bangsa..

kueh bakar said...

cikgu saya balik trg ni...
bak no tepon nak tuntut belanja makan..wakakakka

ibuayu said...

Tahniah untuk cikgu yang baru dikenali

SpEkmATaKu said...

Congrats..congrats..wah ummi..dh jadi GB..u can do it..sudah tercatat y ummi akan jd GB n_n..Tahniah skali lagi..u deserved it =P....

selamat bertugas sebagai GURU BESAR
moga semua berjalan lancar ameen

HASNAH said...

Moga tidak terlambat unk saya ucap tahniah kt cikgu...selamat berkhidmat ngan tugas2 yg tmbh mencabar...be my follower too...